Skróty klawiszowe:

rozmiar tekstu: A A A

Kalendarz

Projekt Erasmus + w Szkole Podstawowej nr 1 w Pilicy

Strona główna » Aktualności » Projekt Erasmus + w Szkole Podstawowej nr 1 w Pilicy

          W ramach projektu Erasmus+ finansowanego z Funduszy Unii Europejskiej - „Szkoła Podstawowa nr 1 w Pilicy – nowoczesną placówką na miarę XXI wieku”, jedna grupa nauczycieli uczestniczyła w dniach 15 – 29 stycznia   w kursie języka  angielskiego na poziomie A2, a druga grupa od 25 czerwca do 9 lipca w warsztatach dotyczące grywalizacji. Zarówno kurs języka angielskiego, jak i warsztaty z grywalizacji, odbyły się w miejscowości Tolo  w Grecji.

Nauczyciele–uczestnicy projektu przed wyjazdem odbyli spotkania, w trakcie których zostali zapoznani z celami i założeniami zajęć w ramach projektu, osiągnięciami kulturowymi Grecji, zwłaszcza starożytnej, jej historią, ciekawostkami dotyczącymi współczesnego życia codziennego i zachowania,      a także podstawowym słownictwem i zwrotami języka greckiego. Pedagodzy, z pierwszej grupy w Tolo uczestniczyli  w codziennych, kilkugodzinnych i bardzo intensywnych zajęciach z języka angielskiego. Celem kursu liczącego 50 godzin było zwiększenie kompetencji i umiejętności nauki języka angielskiego oraz porozumiewania się  nim. Nauczyciele poznali zasady gramatyki na poziomie A2- słownictwo potrzebne w zawodzie nauczyciela, wzmocnili umiejętność mówienia i komunikacji w języku angielskim, nauczyli się rozumieć teksty słuchane, pisać krótkie teksty np. emaile, notatki oraz wypowiadać się o sobie i otoczeniu. Oprócz udziału w obowiązkowych zajęciach, wykonywali też samodzielnie wiele zadań w języka angielskim poza nimi. Kurs wymagał od uczestników umiejętności dobrej organizacji czasu pracy, samozaparcia, pokonywania własnej nieśmiałości, autoprezentacji.  Uczestnicy drugiej grupy brali udział w warsztatach dotyczących grywalizacji i wykonywali połączone z tym zadania terenowe. Nie od dziś wiadomo, że nauka poprzez zabawę przynosi  efekty. W edukacji grywalizacja może być alternatywą dla tradycyjnego systemu edukacji oraz pomóc w rozwijaniu umiejętności i kompetencji uczniów. Może być skutecznym narzędziem motywującym do nauki i pracy nad powtarzalnymi zadaniami. Grywalizacja przynosi pozytywne uczucia z procesu nauki, zaangażowanie emocjonalne i radość, stwarza warunki zdrowego współzawodnictwa, pomaga w realizacji żmudnych  i nudnych zadań, ponieważ w umyśle osoby, która je wykonuje, stają się one częścią gry. Greckie warsztaty  pokazały jak można łączyć przyjemne z pożytecznym – jak korzystać z nowych technologii dla urozmaicenia i wzbogacenia zajęć a także stworzyć pole do rozwoju samodzielności uczniów – pozwolić im na działanie i chwalenie się efektami. Współdziałanie wymagało od uczestników kompromisu, samopoznania, współpracy i brania pod uwagę zdania każdej jednostki.

         Udział w projekcie pozwolił  także uczestnikom poznać ciekawe miejsca, zabytki, kulturę, tradycje, kuchnię, zwyczaje i historię tego pięknego kraju. Odwiedzili: Akropol w Assini; największy teatr starożytnej Grecji (na 14 tys. osób) oraz starożytną „klinikę snu” (abaton) Asklepiosa w Epidauros; grób Agamemnona i cytadelę w Mykenach – kolebce cywilizacji europejskiej; plantację i miejsce wytwarzania wyrobów z aloesu; winiarnię w Nemei; Naupilion – pierwszą stolicę niepodległej Grecji; Plac Konstytucji,  Akropol, agorę, areopag oraz Katedrę Metropolitarną w Atenach; słynny Kanał Koryncki; wyspę Hydra; Tolo – nadmorską turystyczną miejscowość, w której przebywali – port, uliczki, plażę, wzgórze z Agia Kyriaki i piękną panoramę miejscowości.  Na Placu Konstytucji w Atenach zobaczyli zmianę warty przed budynkiem Parlamentu - to bardzo interesujące i malownicze widowisko - przypomina skomplikowany  i spowolniony układ taneczny. Poznali bogactwo przyrody i warunki klimatyczne Grecji, a także nauczyli się posługiwania podstawowym słownictwem greckim. To wiedza, która będzie bardzo przydatna w ich pracy z uczniami.

            Uczestnictwo w projekcie pozwoli wykorzystać zdobyte doświadczenia i umiejętności w szkolnej praktyce, podnosząc poziom kształcenia w pilickiej placówce.

PREZENTACJA

 

 

czytano: 411 razy

źródło: zspilica.edu.pl

data dodania: 2023-09-16 21:23:09

Ostatnio dodane aktualności

Linki

  • Rezyliencja a poziom odczuwanego stresu
  • Główny Urząd Nadzoru Budowlanego
  • Gazeta Nasze Miasto i Gmina Pilica
  • Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiksa Jakość powietrza i informowanie
  • Starostwo Powiatowe w Zawierciu
  • Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
  • Samorząd Województwa Śląskiego
  • www.biznes.gov.pl

Urząd Miasta i Gminy Pilica
ul. Żarnowiecka 46A, 42-436 Pilica

tel.: (32) 67 351 04
e-mail: urzad@pilica.pl

  • IMG-20201207-WA0006
  • IMG-20201207-WA0007
  • IMG-20201207-WA0005
  • IMG-20201207-WA0004
  • IMG-20201207-WA0003
  • IMG-20201207-WA0002
Tagi:
Gmina Pilica o powierzchni 13889ha położona jest na Wyżynie Krakowsko – Częstochowskiej. Północna część gminy zasługuje na uwagę ze względu na cenne walory krajoznawcze. Spotkać można tutaj ciekawą ginącą zabudowę drewnianą, urokliwe kapliczki, figury i krzyże, zabytkowe kościoły. Południowa część gminy to cenna przyroda objęta ochroną w postaci rezerwatów i pomników przyrody.
Poleć stronę
Zapytanie
Wersja mobilna
Księga gości
Zobacz wpisy