Skróty klawiszowe:

rozmiar tekstu: A A A

Kalendarz

SPRAWOZDAWCZOŚĆ przedsiębiorców

Strona główna » Aktualności » SPRAWOZDAWCZOŚĆ przedsiębiorców

SPRAWOZDAWCZOŚĆ przedsiębiorców w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych

W związku z wejściem w życie w dniu 9 sierpnia 2022 r. kluczowych zmian ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2519 z późn. zm.), między innymi w zakresie sprawozdawczości, przekazujemy informacje oraz przykładowe nowe druki sprawozdań wraz z załącznikami - do stosowania począwszy od I kwartału 2023 r.

Zgodnie z art. 9o ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2519 z późn. zm.) podmiot prowadzący działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych jest obowiązany do sporządzania kwartalnych sprawozdań, które składa do wójta/burmistrza/prezydenta miasta.

Zgodnie z ww. ustawą sprawozdanie musi zawierać:

  1. imię i nazwisko lub nazwę, adres zamieszkania lub siedziby podmiotu prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych, numer decyzji w sprawie wydania zezwolenia na prowadzenie tej działalności, o ile nie jest zwolniony z obowiązku jej posiadania, oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile został nadany;
  2. informację, za który kwartał i rok sporządzane jest sprawozdanie;
  3. informacje o ilości odebranych z obszaru gminy nieczystości ciekłych:
  1. bytowych,
  2. przemysłowych;
  1.  informacje o ilości przekazanych do stacji zlewnej odebranych z obszaru gminy nieczystości ciekłych:
  1. bytowych,
  2. przemysłowych

- wraz ze wskazaniem nazwy i adresu stacji zlewnej, do której zostały przekazane odebrane nieczystości ciekłe;

  1.  informacje o ilości odebranych z obszaru gminy nieczystości ciekłych:
  1. z obszaru aglomeracji wyznaczonej na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne,
  2. spoza obszaru aglomeracji wyznaczonej na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne;
  1. wyjaśnienia dotyczące różnicy między ilością nieczystości ciekłych odebranych z obszaru gminy a ilością tych nieczystości przekazanych do stacji zlewnych, jeżeli występuje taka różnica;
  2. informacje o liczbie właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane nieczystości ciekłe, wraz z wykazem adresów tych nieruchomości;
  3. datę sporządzenia sprawozdania;
  4. podpis prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych lub podpis osoby upoważnionej do występowania w jego imieniu na podstawie pełnomocnictwa.

Podmiot składający sprawozdanie, dołącza do niego wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w okresie objętym sprawozdaniem zawarł umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych, oraz wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi umowy te uległy rozwiązaniu lub wygasły. W wykazach zamieszcza się imię i nazwisko albo nazwę oraz adres właściciela nieruchomości, a także adres nieruchomości.

Druki do pobrania:

  1. Nowy wzór sprawozdania podmiotu prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych, osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych.
  2. Wykaz nieruchomości, z których zostały odebrane nieczystości ciekłe.
  3. Wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi podmiot zawarł umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych, osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych.
  4. Wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi umowy na opróżnianie zbiorników, osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych uległy rozwiązaniu lub wygasły.
  5. Uchwała Nr LII/346/2022 Rady Miasta i Gminy w Pilicy z dnia 7 grudnia 2022 r. w sprawie zmiany uchwały wyznaczenia obszaru i granic aglomeracji gminy Pilica (https://www.pilica.bip.jur.pl/zdjecia/edytor/files/Uchwaly_LII_sesja/Uchwa%C5%82a%20LII.346.2022.2022-12-07.pdf).
ZAŁĄCZNIKI

czytano: 463 razy

źródło: pilica.pl

data dodania: 2023-04-03 11:15:21

Ostatnio dodane aktualności

Linki

  • Rezyliencja a poziom odczuwanego stresu
  • Główny Urząd Nadzoru Budowlanego
  • Gazeta Nasze Miasto i Gmina Pilica
  • Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiksa Jakość powietrza i informowanie
  • Starostwo Powiatowe w Zawierciu
  • Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
  • Samorząd Województwa Śląskiego
  • www.biznes.gov.pl

Urząd Miasta i Gminy Pilica
ul. Żarnowiecka 46A, 42-436 Pilica

tel.: (32) 67 351 04
e-mail: urzad@pilica.pl

  • IMG-20201207-WA0006
  • IMG-20201207-WA0007
  • IMG-20201207-WA0005
  • IMG-20201207-WA0004
  • IMG-20201207-WA0003
  • IMG-20201207-WA0002
Gmina Pilica o powierzchni 13889ha położona jest na Wyżynie Krakowsko – Częstochowskiej. Północna część gminy zasługuje na uwagę ze względu na cenne walory krajoznawcze. Spotkać można tutaj ciekawą ginącą zabudowę drewnianą, urokliwe kapliczki, figury i krzyże, zabytkowe kościoły. Południowa część gminy to cenna przyroda objęta ochroną w postaci rezerwatów i pomników przyrody.
Poleć stronę
Zapytanie
Wersja mobilna
Księga gości
Zobacz wpisy