Skróty klawiszowe:

rozmiar tekstu: A A A

Kalendarz

Przyjemne z pożytecznym, czyli jak to z piernikiem było....

Strona główna » Aktualności » Przyjemne z pożytecznym, czyli jak to z piernikiem było....

W dniach od 22 do 24 maja 2018 r. uczniowie klas V, VI i VII naszej szkoły pojechali wraz z nauczycielami na wycieczkę do Torunia.

Swoją wyprawę  rozpoczęliśmy od zwiedzania Bazyliki w Licheniu. Następnie udaliśmy się do miasta, w którym urodził się Mikołaj Kopernik. Tu spotkaliśmy się z panią przewodnik, która zaprosiła nas na spacer po Toruniu, pokazując po drodze najciekawsze obiekty. Zobaczyliśmy, między innymi, Krzywą Wieżę, Bramę Klasztorną, mury obronne, dom Mikołaja Kopernika. W ramach relaksu zjedliśmy pyszne lody robione według tradycyjnej receptury. Na zakończenie dnia udaliśmy się do Żywego Muzeum Piernika, gdzie pod okiem Mistrzów i Wiedźm mieliśmy okazję poznać  historię  tego wypieku, ale też samodzielnie  przygotować ciasto, ozdobić i upiec swoje pierniczki. Zmęczeni i pełni wrażeń udaliśmy się do hotelu.

Drugi dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od spaceru i zwiedzania Starego Miasta i Ratusza. Zobaczyliśmy pomnik Mikołaja Kopernika i odbyliśmy lekcję

w toruńskim planetarium. Następnie pojechaliśmy zwiedzić Ciechocinek - miasteczko o charakterze uzdrowiskowym. Zobaczyliśmy piękne dywany z  kwiatów, spacerowaliśmy deptakiem, ale przede wszystkim zachwyciły nas różnorodne fontanny, przy których mogliśmy się ochłodzić. Na zakończenie, pod słynnymi tężniami, skorzystaliśmy z leczniczego inhalatorium.

W trzecim dniu naszego pobytu udaliśmy się na zamek, gdzie wzięliśmy udział w artystycznym pokazie  rycerskim. Kolejnym punktem był przejazd do Golubia-Dobrzynia i zwiedzanie czteroskrzydłowego zamku krzyżackiego

z przełomu XIII i XIV wieku, wzniesionego na wzgórzu górującym nad miastem. Po obiedzie pojechaliśmy do Szafarni – miejscowości związanej z Fryderykiem  Chopinem. Pani kustosz  przybliżyła nam znane i mniej znane fakty z biografii najwybitniejszego polskiego kompozytora. Z zapartym tchem wysłuchaliśmy na żywo  utworów fortepianowych w wykonaniu pianisty.

Pełni wrażeń, zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do domu.

czytano: 885 razy

źródło: sp3dzwonosierbowice.pl

data dodania: 2018-05-29 13:59:41

Ostatnio dodane aktualności

Linki

• Rezyliencja a poziom odczuwanego stresu
  • Główny Urząd Nadzoru Budowlanego

• IMG-20201207-WA0003
  • IMG-20201207-WA0002
Tagi:
Gmina Pilica o powierzchni 13889ha położona jest na Wyżynie Krakowsko – Częstochowskiej. Północna część gminy zasługuje na uwagę ze względu na cenne walory krajoznawcze. Spotkać można tutaj ciekawą ginącą zabudowę drewnianą, urokliwe kapliczki, figury i krzyże, zabytkowe kościoły. Południowa część gminy to cenna przyroda objęta ochroną w postaci rezerwatów i pomników przyrody.